Szukaj na tym blogu

środa, 9 października 2013

Nowa sonda bezprzewodowa

Wstęp

Kupiłem sobie właśnie nowy zestaw, termometr + sonda, tej samej firmy co poprzednio. Sama sonda z zewnątrz jest identyczna z poprzednią. Byłem przekonany, że ta sonda będzie nadawać w identyczny sposób jak poprzednia. Nie jest tak niestety. Obie sondy, które mam nie są odbierane przez termometry.Tzn stara sonda tylko przez stary termometr jest odczytywana, a nowa przez nowy.


Opis różnic

Podłączyłem zatem nową sondę do analizatora stanów logicznych i:
  • same bity są nadawane identycznie jak w poprzednim modelu
  • identycznie jak poprzednio nadawanych jest 6 paczek danych
ale
  • długość przerwy wysyłanej pomiędzy paczkami danych to nie 8640μs tylko około 7640μs
  • przed i pomiędzy paczkami danych nadawane są dwie przerwy, a nie jedna, dopiero po ostatniej paczce nadawana jest jedna przerwa
  • w paczce jest 42 bity, a nie 37 jak poprzednio
  • analiza bitów na dwóch porcjach danych, analogiczna jak poprzednio nie wykazała jak w bitach zakodowane są dane o temperaturze i wilgotności

Co dalej

Zamierzam odczytać teraz dane dla większej liczby pomiarów i wywnioskować na tej podstawie jak ta wersja sondy koduje dane. Następnie poprawię algorytm odczytu aby potrafił odczytywać zarówno starą jak i nową wersję sondy. Mam nadzieję, że uda się zrobić jednoczesny odczyt obydwu sond na jednym odbiorniku RF i jednym  mikrokontrolerze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz